طراحی و ساخت اپلیکیشن

تاثیر فناوری اینترنت اشیا بر ساخت اپ موبایل

دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۰۴:۵۴ ب.ظ

تاثیر فناوری اینترنت اشیا بر ساخت اپ موبایل

تاثیر فناوری اینترنت اشیا بر ساخت اپ موبایل

در آینده ای نزدیک اینترنت مانند چسبی مجازی، تمامی اشیای دیجیتال و افراد را در یک شبکه به هم متصل می کند؛ شبکه ای از ارتباطات بین اشیای هوشمند، افراد با اشیا یا افراد با افراد برای تبادل سریع اطلاعات. ساخت اپ موبایل این امکان را به وجود می آورد که با داشتن یک گوشی و دانلود اپلیکیشن هوشمند به وسایل اطراف خود در مقیاس های کوچک (دستگاه قهوه ساز) و بزرگ (مته استخراج نفت) با وای فای و بلوتوث وصل شده و آنها را کنترل و مدیریت نمایید.
ما در این مقاله سعی می کنیم مزایا و موانع گسترده شدن فناوری اینترنت اشیا (IoT) در تجارت الکترونیک را توضیح دهیم. زیرا ما در الو اپلیکیشن به شدت به این امر ایمان داریم که افزایش آگاهی درباره تکنولوژی ساخت اپلیکیشن و پیشرفت های آن در جامعه ایرانی تلاش و پشتکار بسیاری را می طلبد.

 

تغییر مفهوم اینترنت اشیا با ورود اپلیکیشن های موبایل

اصطلاح اینترنت اشیا (Internet Of Things) لینک به ویکی برای نخستین بار در سال 1999 توسط کوین اشتون مورد استفاده قرار گرفت که منظور از آن، هویت دیجیتالی اشیا و امکان سازماندهی آنها با کامپیوتر بود. اما امروزه با ساخت اپ موبایل این مفهوم در دنیای تکنولوژی بسیار پیچیده و گسترده تر شده است و بسیاری از اشیا اطراف ما با داشتن سنسورهای حساس و امکان اتصال به اینترنت می توانند با کاربران اپ موبایل و دیگر وسایل هوشمند ارتباط برقرار کنند.

        
نمونه ای از کاربرد اینترنت اشیا در اپلیکیشن های مختلف

تکنولوژی های پوشیدنی مانند اپل واچ (Apple Watch) لینک به سایت اپل یا می بند شیائومی (Mi Band) که به تازگی به دنیای تکنولوژی معرفی شده اند و به سرعت فراگیر شدند نمونه ای از اینترنت اشیا در سطح زندگی روزانه ما هستند. از دیگر نمونه های استفاده از این تکنولوژی در جهت رونق کسب و کارها، می توان به کاربرد اینترنت اشیا در اپلیکیشن فروشگاهی اشاره کرد؛ کاربر به راحتی می تواند کالای مورد نظر خود را در فروشگاه پیدا کرده و با موبایل خود، کد محصول را اسکن نموده و از قیمت آن مطلع شود. همچنین اپلیکیشن هوشمند سازی خانه که بین تمامی وسایل خانه و ساکنین آن ارتباط ایجاد میکند از نمونه های اینترنت اشیا در مقیاس خانگی است. سیستم گرمایش، سرمایش، روشنایی و تمامی وسایل الکترونیک تنها با گوشی قابل کنترل هستند.

 

مزایای ساخت اپ موبایل در توسعه فناوری اینترنت اشیا


بهبود و افزایش کیفیت خدمات با ساخت اپ موبایل حرفه ای

با کاهش دخالت و خطای انسانی در مراحل تجارت الکترونیکی و اتوماسیون مراحل نظارتی، سرعت و کیفیت انجام کارها افزایش یافته و صاحبان کسب و کارها به بهترین نتیجه و محصول نهایی دست پیدا می کنند. این نتیجه تنها با ساخت اپ موبایل برای مشاغل مختلف امکان پذیر می شود.

 

دسترسی سریع به اطلاعات با ساخت اپ موبایل

شما با داشتن یک گوشی همراه به دنیایی از اطلاعات مورد نیاز دسترسی خواهد داشت. به عنوان مثال در یک کتابخانه شما با داشتن اپلیکیشن کتابخانه ای می توانید کتاب ها را جستجو نموده و با اسکن بارکد آنها، خلاصه ای از مطلاب کتاب را بخوانید. یا به کتابخانه های مجازی در سطح شهر متصل شده و از کتاب های شنیداری و پادکست های آن استفاده کنید.

 

طراحی اپ موبایل راهی برای تغییر شیوه تجارت

اینترنت اشیا باعث تغییر زیادی در شیوه های تجارت و بازاریابی شده است. بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک با استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیا و به کار بردن استراتژی های جدید، شیوه تجارت خود را بهبود بخشیده اند و وارد دنیای جدیدی از فرصت ها شده اند.

 

صرفه جویی در زمان و سرمایه با ساخت اپ موبایل

با افزایش سرعت خدمات و کاهش نیروی انسانی، می توان در زمان و سرمایه اولیه مورد نیاز برای رشد و توسعه کسب و کارها صرفه جویی نمود. یعنی صاحبان کسب و کار، با صرف هزینه اولیه در بخش ساخت اپ موبایل و گجت های لازم برای شروع یک تجارت، میتوانند از هزینه های اضافی در مراحل بعدی جلوگیری کنند.

 

موانع گسترش فناوری اینترنت اشیا

عدم شناخت تکنولوژی و اپلیکیشن های موبایل

تکنولوژی و اپلیکیشن های تازه برای موفقیت، نیاز به معرفی در سطح گسترده دارند تا همه طیف های جامعه با چگونگی استفاده از آنها آشنا شوند. تکنولوژی اینترنت اشیا با وجود مزیت های بسیار، در میان افراد عادی جامعه به خوبی معرفی نشده و بیشتر افراد از کاربرد آن بی اطلاع هستند. در حال حاضر، نداشتن آگاهی عامل بزرگی در همگانی نشدن این فناوری در عین رونق ساخت اپ موبایل به صورت حرفه ای می باشد.

 

هزینه زیاد برای ساخت اپ موبایل و سنسور های حرفه ای

با گسترش پهنای باند هزینه استفاده و اتصال به اینترنت بسیار کاهش یافته است ولی ساخت محصولات با سنسورهای پیشرفته و قراردادن این حسگرهای جدید در زیرساخت‌های شهری مانند مترو، کتابخانه و خیابان ها هزینه و زمان زیادی را می طلبد و نیازمند همکاری نهاد های زیادی می باشد.

 

عدم دسترسی همگانی به تکنولوژی هوشمند

فناوری اینترنت اشیا (IoT) رابطه مستقیمی با دسترسی به اینترنت دائم و پرسرعت دارد. اگرچه دسترسی به اینترنت نسبت به گذشته با سرعت چشمگیری در حال افزایش است هنوز در بسیاری از نقاط جهان پوشش شبکه اینترنت بسیار ضعیف، کنترل شده یا در کل ناموجود است. همچنین دسترسی آنی به داده ها (Real-time) نیازمند ساخت اپ و حسگر هایی می باشد که به طور دقیق داده ها را پردازش و جمع آوری کنند. ساخت سنسورهای هوشمند، پروسه ای زمان بر و پرهزینه می باشد که بیشتر صنایع را از دستیابی به فناوری های نو باز می دارد.


نقض حریم شخصی کاربران توسط شرکت های ساخت اپلیکیشن

امروزه اطلاعات و داده های کاربران از طریق اپلیکیشن های هوشمند جمع آوری میشود و غول ها فناوری دنیا مانند گوگل و فیس بوک با تحلیل این داده ها، هوش مصنوعی و استراتژی های خود را توسعه می دهند. در بسیاری از موارد، جمع آوری داده های شخصی توسط این شرکت های ساخت اپلیکیشن به صورت غیرقانونی بوده و باعت نقض قانون حریم شخصی شده که اطمینان کاربران و صنایع به اپلیکیشن موبایل را کاهش داده است.

 

سازمان دهی داده با اینترنت اشیا و سرویس های ابری

در آینده ای نزدیک، با اتصال تعداد زیادی از دستگاه های دیجیتال به اینترنت، حجم عظیمی از داده در واحد زمان تولید خواهد شد. در حدود 26 میلیارد دستگاه و گجت در سال 2020 به اینترنت متصل خواهند شد که کسب و کارهای بسیاری به دلیل کمبود فضای ذخیره و نداشتن زیر ساخت های مناسب با مشکل رو به رو خواهند شد. به همین دلیل بسیاری از شرکت های معتبر با ساخت اپلیکیشن های حرفه ای و خرید سرویس های ابری (Cloud Services) برای ذخیره حجم زیادی از اطلاعات به پیشواز آینده می روند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی