طراحی و ساخت اپلیکیشن

چگونه از طراحی اپلیکیشن به درآمدزایی برسیم؟

يكشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۱ ب.ظ

چگونه از طراحی اپلیکیشن به درآمدزایی برسیم؟

چگونه از طراحی اپلیکیشن به درآمدزایی برسیم؟


در این مقاله به این موضوع می پردازیم که بعد از یادگیری برنامه نویسی، چگونه از طراحی اپلیکیشن به درآمدزایی برسیم. حرفه های زیادی وجود دارند که زیر مجموعه علم نرم افزار و تکنولوژی IT هستند اما در بین آنها توسعه و طراحی اپلیکیشن از رونق بیشتری در بازار دیجیتال برخوردار است. این رونق به گونه ای بوده که از سال 2009 تا 2019 در زمینه های مختلفی چون هوش مصنوعی تا خدمات و سرگرمی در حدود 3.6 میلیون اپلیکیشن حرفه ای تولید شده است. همچنین درآمد بدست آمده از طراحی اپلیکیشن در سال 2019 در حدود 461 میلیارد دلار تخمین زده شده که این مبلغ تا سال 2023 به 935 میلیارد دلار خواهد رسید.

چگونه از طراحی اپلیکیشن به درآمدزایی برسیم؟


توجه به مراحل طراحی و ساخت اپلیکیشن و جلو بردن طراحی اپلیکیشن طبق آنها، احتمال خطا و شکست احتمالی اپلیکیشن را تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد داد و درآمدزایی اپلیکیشن در آینده را تضمین می نماید.


رسیدن به ایده درست برای طراحی اپلیکیشن درآمدزا

بدست آوردن ایده درست و پیدا کردن بهترین راه حل برای اجرایی نمودن طرح و ایده اولیه در قالب یک اپلیکیشن حرفه ای موبایل، چالشی خواهد بود که در مرحله اول با آن مواجه خواهید شد. یادداشت ایده ها بر روی کاغذ و توجه دائم به آنها در طول پروسه طراحی به شما کمک می کند از ایده اصلی دور نشده و در مسیر درست به ساخت اپ موبایل ادامه دهید. در بیشتر مواقع ایده اصلی است که با طراحی درست به یک اپلیکیشن پولساز تبدیل می شود.


شناسایی بازار هدف و تاثیر آن در طراحی اپ

نیاز سنجی و شناخت مخاطبان اصلی از ملزومات طراحی اپلیکیشن موفق می باشد زیرا تا موقعی که کاربران نیازی به یک اپلیکیشن نداشته باشند به دانلود آن در هیچ حالتی اقدام نمی کنند. به طور کل، کاربران با نظرات و بازخورد های مثبت خود، چرخه ای از تبلیغات را در بازار تجارت الکترونیک به وجود می آورند که محبوبیت و دانلود اپلیکیشن جدید را افزایش می دهد. این راهکار برای افزایش بازدهی اپلیکیشن و درآمدزایی آن در کوتاه مدت تنها در صورتی جواب میدهد که از ابتدا به نیازهای ضروری کاربران و سلیقه آنها توجه نموده و بر اساس آنها به طراحی اپلیکیشن موبایل اقدام نماییم.
در سال های اخیر آمار بدست آمده از دانلودهای کاربران نشان می دهد که اپلیکیشن های بازی و سرگرمی از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند. برای مثال در سال 2019 اپلیکیشن کندی کرش (candy crush) تنها از پرداخت درون برنامه ای خود (In-app purchases) 1.3 میلیون دلار درآمد روزانه داشته است که در نوع خود رکورد محسوب می شود.

 

برون سپاری در پروژه های ساخت اپ

اگر در طراحی اپلیکیشن مورد نظر و برنامه نویسی اندروید یا iOS وقت کافی ندارید میتوانید پروژه خود را برون سپاری نموده و ایده و مراحل ساخت اپ را به تیم های حرفه ای طراحی اپلیکیشن بسپارید. این روش باعث افزایش سرعت در انجام کارها و انتشار به موقع اپلیکیشن در استورهای معتبر خواهد شد. بنابراین در دنیای امروز، نداشتن دانش یا وقت کافی برای برنامه نویسی دلیلی بر وقفه و عدم ساخت اپ درآمدزا نخواهد بود.

 

با اتمام مراحل اولیه ساخت اپ موبایل سوال اصلی این است که بعد از طراحی اصولی و درست یک اپلیکیشن چگونه با انتشار آن درآمد داشته باشیم؟


تبلیغات درون برنامه ای در طراحی اپلیکیشن

اپلیکیشن های بسیاری وجود دارند که هنگام دانلود از کاربر هزینه ای دریافت نمی کنند. این اپلیکیشن های رایگان روش های دیگری را برای کسب درآمد در نظر گرفته اند. تبلیغات درون اپلیکیشن از این نمونه راه ها است. با تبلیغات درون اپلیکیشن، این امکان به وجود می آید که با هر بار کلیک کاربر بر روی این تبلیغات، مبلغی به توسعه دهنده تعلق بگیرد. پوش نوتیفیکیشن ها هم نوع جدیدی از تبلیغات درون اپلیکیشن هستند که از محبیوبیت خاصی برخودار هستند اما طبق نظرسنجی ها کاربران زیادی به علت ایجاد اختلال در آسایش خود و کاهش کارآیی گوشی موبایل این سرویس را غیرفعال میکنند. پس در عین حال که سرویس نوتیفیکیشن می تواند قابلیت بالایی برای کسب درآمد از طراحی اپلیکیشن ایجاد نماید ولی از طرف کاربران با استقبال زیادی رو به رو نشده است.


امکان پرداخت درون برنامه ای در اپلیکیشن

بسیاری از بازی ها و برنامه ها برای کسب درآمد از روش پرداخت درون برنامه ای (In-app purchases) در ساخت اپ موبایل بهره می برند. در این راهکار، کاربران با دانلود رایگان اپلیکیشن با امکانات و ویژگی های آن آشنا شده و در صورت علاقه مندی به اپلیکیشن اقدام به دانلود امکانات پیشرفته تر می نمایند. دسترسی به این ویژگی ها یا مراحل بالاتر بازی، تنها با پرداخت هزینه توسط کاربر امکان پذیر می شود که در نهایت درصدی از این هزینه ها به توسعه دهنده و طراح اصلی تعلق می گیرد.


فروش کالا برای کسب درآمد از طراحی اپ

در بیشتر مواقع می توان با فروش کالا و با ساخت اپلیکیشن فروشگاهی از طراحی اپلیکیشن به درآمدزایی رسید. نمونه های موفق این نوع درآمدزایی را می توان در نمونه ایرانی دیجی کالا و نمونه خارجی آمازون مشاهده نمود که با طراحی اپلیکیشن فروشگاهی به موفقیت زیادی دست یافته اند.

 

فروش در استورهای معتبر و درآمدزایی با طراحی اپلیکیشن موبایل

استورهای معتبری مانند App store و google play باعث رونق ساخت اپ اندروید و طراحی اپلیکیشن iOS شده اند و به تبع آن رقابت تنگاتنگی بین توسعه دهندگان اپ موبایل برای ساخت اپ موفق و انتشار آنها در این استور ها به وجود آورده اند. زیرا یکی از راه های درآمدزایی از طریق طراحی اپ موبایل، انتشار اپلیکیشن در این استورها و فروش آن به کاربران است.

 

انتخاب پلتفرم های معتبر در طراحی اپلیکیشن موبایل

در مقاله چگونه به یک توسعه دهنده موبایل موفق تبدیل شویم به اهمیت موضوع انتخاب پلتفرم مناسب طراحی و توسعه اپلیکیشن بر حسب علاقه پرداختیم. در اینجا به این موضوع می پردازیم که توسعه دهندگان و طراحان اپلیکیشن در کدام پلتفرم معتبر درآمدزایی بیشتری خواهند داشت. بر اساس گزارش های مجله فوربز دو پلتفرم اندروید و iOS در صدر جدول قرار دارند که اندروید با درآمد سالیانه متوسط 97 هزار دلار برای توسعه دهندگان در رتبه اول قرار دارد. بعد از اندروید، iOS با درآمد سالیانه متوسط 96 هزار دلار در مرتبه دوم پلتفرم های درآمدزا جای دارد.


آمار نشان می دهد که با کسب تجربه در بازار تجارت الکترونیک می توان درآمد مناسبی از طراحی اپلیکیشن بدست آورد البته باید گفت که بسیاری از این اپلیکیشن های تولید شده از کیفیت پایین و ناکارآمد برخوردار بوده و در زمانی کوتاه کارآیی خود را از دست داده اند. آگاهی از اصول و استانداردهای جهانی و رعایت آنها در طراحی اپلیکیشن موبایل به شما کمک می کند اپلیکیشن کارآمد با عمر طولانی و پایداری بالا بسازید و با انتشار آنها در استورهای معتبر درآمدزایی خود را تضمین نمایید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی