طراحی و ساخت اپلیکیشن

۷ اشتباه رایج در طراحی اپلیکیشن موبایل

سه شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۸، ۰۱:۱۰ ب.ظ

۷ اشتباه رایج در طراحی اپلیکیشن موبایل

۷ اشتباه رایج در طراحی اپلیکیشن موبایل

ساخت اپ موبایل از حساس ترین پروژه هایی می باشد که نقش اساسی در رونق یا شکست یک کسب و کار خواهد داشت. به همین دلیل دانستن اشتباهاتی که باعث می شوند ساخت اپ با شکست مواجه شود، راهکاری منطقی برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه، زمان و انرژی خواهد بود. رونق صنعت طراحی اپلیکیشن موبایل و آنالیز عوامل شکست یا موفقیت اپلیکیشن به ما این امکان را داده است که ۷ مورد از اشتباهات رایج در طراحی اپلیکیشن را پیدا و بررسی نماییم. در آخر باید اشاره کرد که برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده موبایل موفق دانستن این 7 اشتباه راه خوبی برای شروع می باشد.

عدم نیازسنجی، رایج ترین اشتباه در طراحی اپلیکیشن

از اشتباهات رایج در مراحل اولیه طراحی اپلیکیشن عدم نیازسنجی و نرسیدن به ارزیابی درست از بازار تقاضا است. اپلیکیشن های بسیاری با ایده ای جذاب، صرف هزینه و زمان زیاد ساخته می شوند اما بعد از انتشار رسمی از آنها استقبال نشده و شکست می خورند. دلیل اصلی این شکست نبود نیاز و ضرورت برای ساخت اپ موردنظر بوده است. این موضوع نشان می دهد که داشتن یک ایده اولیه و جذاب، به تنهایی دلیل موفقیت یک اپلیکیشن نخواهد بود. 

مشخص نمودن اهداف اقتصادی و بازار هدف در مراحل اول ساخت اپلیکیشن موبایل از کارهایی است که برای جلوگیری از شکست اپلیکیشن و ضرر مالی باید انجام داد. این کار تنها با تحقیقات کافی در زمینه موردنظر و آنالیز همه عوامل موثر در طراحی اپلیکیشن امکان پذیر می شود. استناد بر جستجوهای گوگلی هیچ وقت منبع موثقی برای رسیدن به یک آمار درست و نتیجه نهایی نخواهد بود.

 

 

ساخت اپ در تمام پلتفرم ها، یک اشتباه بزرگ در طراحی اپلیکیشن 

 اشتباه بعدی در طراحی اپلیکیشن موبایل را می توان ساخت اپ در تمامی پلتفرم های ممکن دانست. به عنوان یک صاحب کسب و کار با در نظر گرفتن بازار تقاضا و بودجه تخمینی بهتر است مناسب ترین و تنها یک پلتفرم را انتخاب نموده و اقدام به ساخت اپ اندروید یا ساخت اپ iOS نمایید. 

 

 

ایده نادرست از زمان و هزینه در طراحی اپلیکیشن

 ساخت اپ موبایل برای یک کسب و کار، پروژه ای کم هزینه نخواهد بود. شما برای توسعه ایده خود نیاز به گروه توسعه دهنده موبایل موفق و متخصصان بازاریابی اپ موبایل دارید. این گروه ها بنابر امکانات درخواستی کارفرما و پیچیدگی پروژه از چند هفته تا چند ماه بر روی طراحی اپلیکیشن iOS یا اندروید کار می کنند. به همین دلیل بهتر است از اول، ایده درستی از بودجه و زمان لازم برای طراحی، ساخت و توسعه اپلیکیشن داشته باشید تا در اواسط پروژه با کمبود بودجه مواجه نشوید.

انجام تحقیقات قبل از شروع قطعی طراحی اپلیکیشن و مشاوره با شرکت های ساخت اپ و فریلنسرهای توسعه دهنده می تواند یکی از راه حل های مناسب برای رسیدن به ایده درست از بودجه لازم باشد. همچنین ساخت یک چارت، دیاگرام و نمودار از امکانات موردنظر و تحویل آن به توسعه دهنده این امتیاز را خواهد داشت که علاوه بر هزینه، زمان تقریبی برای انجام هر تسک هم معلوم می شود.

 

 

تعبیه امکانات بیش از حد در نسخه اولیه، یک اشتباه رایج در ساخت اپ موبایل

ساخت اپ موبایل با تعداد زیادی از امکانات و ویژگی ها، عملکردی ریسکی می باشد که احتمال شکست اپلیکیشن را بعد از انتشار رسمی افزایش می دهد. تجربه نشان داده که کاربران با مشاهده تعداد زیادی امکانات و گزینه های پیچیده، دچار سردرگمی شده و در مدت کمی اپلیکیشن را از گوشی خود پاک می کنند. 

برای حل این مشکل بهتر است لیستی از مهمترین امکانات لازم را آماده کنید. پس از بازبینی های متعدد با تیم طراحی اپلیکیشن به بهینه ترین امکانات و بهترین گزینه ها برسید و ساخت اپ موبایل را با امکانات ضروری شروع کنید. شما می توانید در مراحل بعدی توسعه و بروزسانی ها، ویژگی های جدیدی را بر اساس نظرات کاربران به ورژن های جدید اپلیکیشن اضافه نمایید.

 

اشتباه رایج در طراحی اپلیکیشن موبایل

طراحی ضعیف رابط کاربری در ساخت اپ 

 عدم توجه به کیفیت تجربه کاربری و طراحی ضعیف رابط کاربری از اشتباهات مهلک در ساخت اپ موبایل می باشد. بسیاری تنها داشتن ایده جذاب و استفاده از تکنولوژی های جدید را رمز موفقیت در طراحی اپلیکیشن موبایل می دانند. در حالی که توجه به اهمیت طراحی کاربری در ساخت اپ و استفاده از گرافیک جذاب و ساده برای ارتقا کارایی اپلیکیشن نکته مهمتری به حساب می آید. به طور کل توجه به خواست و سلایق کاربران به عنوان مخاطبان اصلی، عامل مهمی در موفقیت یک اپلیکیشن خواهد بود.

 

 

نادیده گرفتن استراتژی cross platform در طراحی اپلیکیشن 

بکار نبردن استراتژی های cross platform در توسعه و طراحی اپلیکیشن موبایل از دیگر اشتباهات رایج در ساخت اپ می باشد. در دنیای امروز، تکنولوژی هایی موفق می شوند که عملکردی چند بعدی داشته باشند و امکان توسعه در پلتفرم های مختلف را داشته باشند. در اینجاست که استفاده از تکنولوژی و ابزارهای توسعه دهنده cross platform وجه تمایز اپلیکیشن های موفق با ناموفق می باشد. چون با تکنولوژی cross platform است که امکان توسعه اپلیکیشن در پلتفرم اندروید و iOS به وجود می آید.

 

 

مهلک ترین اشتباه در طراحی اپلیکیشن: انتشار بدون انجام تست نهایی

انتشار رسمی اپلیکیشن بدون انجام تست نهایی در دستگاه ها و ورژن های مختلف از اشتباهات رایج ساخت اپ می باشد که معمولا به آن خیلی توجه نمی شود. روزانه بیشتر از ۱۰۰۰ اپلیکیشن در استورها منتشر می شوند که بسیاری از آنها پس از دانلود توسط کاربر،‌ ناکارایی، باگ وعملکرد نامطلوب خود را نشان می دهند.

 اشتباه رایج در طراحی اپلیکیشن موبایل

 

انتشار نامنظم آپدیت ها در طراحی اپلیکیشن iOS و اندروید

باور این موضوع که ساخت اپلیکیشن iOS و اندروید با انتشار رسمی آنها به پایان می رسد اشتباه رایجی است که در بیشتر مواقع دیده می شود. مرحله اصلی برای ارتقا عملکرد و امکانات اپلیکیشن بعد از انتشار شروع می شود که شامل بروزرسانی ها و نسخه های جدید اپلیکیشن می باشد. در این مرحله است که وجود تیم توسعه دهنده قوی برای اضافه کردن تغییرات لازم ضروری می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی