طراحی و ساخت اپلیکیشن

تاثیر ساخت اپ خبرخوان بر رسانه ها

دوشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۰۳:۲۳ ق.ظ

تاثیر ساخت اپ خبرخوان بر رسانه ها

تاثیر ساخت اپ خبرخوان بر رسانه ها

با گسترش عصر ارتباطات دیجیتال و کاهش نقش روزنامه های کاغذی در اطلاع رسانی، خبر نیز به یک کد دیجیتال تبدیل شده است که با ساخت اپ موبایل به راحتی در دسترس تمام اقشار جامعه قرار می گیرد. در چند سال اخیر بیشتر رسانه های خبری معتبر با طراحی اپلیکیشن خبررسان توانسته اند ارتباطی نزدیک و هوشمندانه ای با مخاطبان خود ایجاد کنند و به صورت شبانه روز اطلاعات و اخبار جهان را در دسترس آنها قرار دهند. 

مزایای ساخت اپ خبرخوان برای رسانه ها

با گسترش صنعت ساخت اپ موبایل و انتشار تعداد زیادی اپلیکیشن خبررسان در استورهای دیجیتال، پیگیری اخبار از تمامی منابع خبری به پروسه ای وقتگیر تبدیل شده است. به همین دلیل برنامه نویسان و صاحبان رسانه های خبری راهکار و ایده ای جدید را در قالب اپلیکیشن موبایل به کاربران معرفی نمودند. ساخت اپ خبرخوان یا فیدخوان RSS راه حلی هوشمندانه برای ایجاد پلتفرمی جامع از تمامی منابع و رسانه های خبری معتبر است که محتوا و خبرهای لحظه ای را تنها با یک کلیک به کاربر اطلاع می دهد. مزایای بسیاری که ساخت اپ خبرخوان برای صنعت خبر رسانی و کاربران به همراه داشته است باعث شده که در چند سال اخیر این اپلیکیشن در دسته پرکاربردترین اپلیکیشن های معرفی شده در استورها قرار گیرد.

 

ساخت اپ خبرخوان به عنوان پلتفرمی برای تمام رسانه ها

در شرایطی زندگی می کنیم که دسترسی به خبر معتبر و پیگیری لحظه ای آن به یکی از مهمترین مشغله های فکری شهروندان تبدیل شده است. بسیاری از افراد به دنبال اپلیکیشن های خبررسانی هستند که تغییرات نرخ ارز، طلا، سکه و یا اخبار رویدادهای ورزشی، اجتماعی و هنری را در سریعترین زمان ممکن و از منابع موثق در اختیار آنها قرار دهد. در همین راستا است که با طراحی اپلیکیشن خبرخوان و بهبود سرعت و کیفیت خبررسانی می توان عملکرد دیگر اپلیکیشن های خبررسان مانند اپلیکیشن صرافی آنلاین، اپلیکیشن پیش بینی وضعیت آلودگی هوا، اپلیکیشن مدیریت بحران را به طرز چشمگیری بهبود بخشید. افراد تنها با مراجعه به اپلیکیشن خبرخوان می توانند اخبار مهم را به صورت چکیده ای کوتاه دریافت و برای آنالیز بهتر شرایط به دیگر اپلیکیشن های تخصصی مراجعه کنند. 

 

تاثیر ساخت اپ خبرخوان بر عملکرد رسانه ها در مدیریت بحران

در مقاله های قبل به نقش ساخت اپ در مدیریت بحران اشاره کردیم و متوجه تاثیر مثبت و مهم صنعت ساخت اپلیکیشن در اطلاع رسانی و  بهبود عملکرد مراکز خدماتی، سازمان ها و ادارات شدیم. این موضوع به ما نشان می دهد که در راستای مدیریت شرایط بحرانی، ساخت اپ خبرخوان و ارائه چکیده اخبار مهم از تمامی منابع معتبر می تواند راه حل مناسبی برای اطلاع رسانی به طیف وسیعی از کاربران در شرایط اضطراری باشد. 

 

هوشمندسازی عملکرد رسانه ها با ساخت اپ خبرخوان 

در کل سیستم فیدخوان RSS که مخفف Rich Site Summary و Really Simple Syndication می باشد نمونه ای موفق از روند هوشمندسازی دسترسی به اطلاعات سایت ها، وبلاگ ها و رسانه های خبری می باشد. با طراحی اپلیکیشن خبرخوان می توان محتویات فایل های RSS سایت ها، وبلاگ ها و رسانه ها را که با فرمت XML بوده و به طور خودکار آپدیت می شوند، به شکل یک فید یا چکیده خبری در اختیار کاربر قرار داد.


 نمونه های موفق ساخت اپ خبرخوان و تاثیر آنها بر رسانه ها

از نمونه های ساخت اپ اندروید در زمینه فیدخوان های RSS می توان به اپلیکیشن موفق Quote اشاره کرد. این اپلیکیشن خبرخوان با طراحی رابط کاربری جذاب و کارآمد، پشتیبانی کامل از زبان فارسی، امکان ساخت فیدهای دلخواه توسط کاربر، بدون تبلیغات درون برنامه ای و با حجم پایین دانلود در اختیار کاربران قرار گرفته است. 
Feedly از دیگر اپلیکیشن های خبرخوان محبوب و پر طرفدار می باشد که امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. دسترسی به بیش از 1000 مقاله معتبر و جدید در هفته، دسته بندی مطالب بر اساس علاقه مندی ها، سازمان دهی منابع و رسانه های معتبر در یک پلتفرم تنها نمونه ای از مزایای این اپلیکیشن برای صنایع، کسب و کارهای و کاربران معمولی می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی