طراحی و ساخت اپلیکیشن

۱۱ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

پرکاربردترین اپلیکیشن ها کدامند؟

پنجشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱ ق.ظ

پرکاربردترین اپلیکیشن ها کدامند؟

پرکاربردترین اپلیکیشن ها کدامند؟

 

اپلیکیشن تاکسی آنلاین

از نمونه اپلیکیشن هایی که به تسریع خدمات شهری کمک می کند، طراحی اپلیکیشن تاکسی آنلاین می باشد که ما را در رسیدن به مقصد در سریعترین زمان ممکن و با بهترین هزینه یاری می کند. این اپلیکیشن از معدود ساخت اپ موبایل می باشد که هم برای رانندگان و هم برای مسافران مزایای زیاد دارد. بیسیم اپ نمونه اپلیکیشن تاکسی آنلاین در ایران می باشد که در شهر بوشهر فعالیت خود را با موفقیت آغاز نموده است. از دیگر نمونه های موفق در زمینه ساخت اپ تاکسی آنلاین می توان به اپلیکیشن اسنپ و بلد اشاره نمود.

اهمیت طراحی رابط کاربری (UI) در ساخت اپ

چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۲ ب.ظ

اهمیت طراحی رابط کاربری (UI) در ساخت اپ

اهمیت طراحی رابط کاربری (UI) در ساخت اپ


دنیای دیجیتال و ساخت اپ موبایل، تلفیقی از تمامی علم هایی می باشد که تا به امروز شناخته ایم و باید گفت هنر و علم زیبایی شناسی از این قافله جدا نیست. گوشی های هوشمند موبایل در دسترس ترین قطعه الکترونیکی در زندگی روزمره ما هستند که گاهی زندگی در عصر جدید بدون آنها غیرممکن به نظر می رسد. به دلیل همین رابطه تنگاتنگ انسان قرن 21 با موبایل و اپلیکیشن های هوشمند است که ساده ترین اصول گرافیکی تبدیل به یکی از مهمترین و ضروری ترین نکات در طراحی اپلیکیشن موبایل شده اند. این اصول که تحت عنوان طراحی رابط کاربری (user interface design) در ساخت اپ موبایل شناخته می شوند به یک حرفه میان رشته ای بین گرافیک و نرم افزار تبدیل شده که روز به روز بر محبیوبیت آن افزوده می شود.

چگونه از طراحی اپلیکیشن به درآمدزایی برسیم؟

يكشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۱ ب.ظ

چگونه از طراحی اپلیکیشن به درآمدزایی برسیم؟

چگونه از طراحی اپلیکیشن به درآمدزایی برسیم؟


در این مقاله به این موضوع می پردازیم که بعد از یادگیری برنامه نویسی، چگونه از طراحی اپلیکیشن به درآمدزایی برسیم. حرفه های زیادی وجود دارند که زیر مجموعه علم نرم افزار و تکنولوژی IT هستند اما در بین آنها توسعه و طراحی اپلیکیشن از رونق بیشتری در بازار دیجیتال برخوردار است. این رونق به گونه ای بوده که از سال 2009 تا 2019 در زمینه های مختلفی چون هوش مصنوعی تا خدمات و سرگرمی در حدود 3.6 میلیون اپلیکیشن حرفه ای تولید شده است. همچنین درآمد بدست آمده از طراحی اپلیکیشن در سال 2019 در حدود 461 میلیارد دلار تخمین زده شده که این مبلغ تا سال 2023 به 935 میلیارد دلار خواهد رسید.

چگونه به یک توسعه دهنده موبایل موفق تبدیل شویم؟

چگونه به یک توسعه دهنده موبایل موفق تبدیل شویم؟

موبایل هوشمند به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است و به همین دلیل بسیاری از شرکت های توسعه دهنده به دنبال راه های جدید و مبتکرانه طراحی اپلیکیشن موبایل و درآمدزایی بیشتر هستند. با رونق ساخت اپ موبایل و محبوبیت روزافزون برنامه نویسی در بین تمامی اقشار جامعه، از توسعه دهندگان موبایل انتظار می رود با نگرش خلاقانه و استراتژی های جدید ایده های کارفرما را توسعه داده و در قالب اپلیکیشن حرفه ای به واقعیت تبدیل نمایند. باید گفت که شما می توانید توسعه دهنده موبایل موفقی باشید و درآمد زیادی از توسعه اپلیکیشن بدست بیاورید اگر و تنها اگر به خواست و سلیقه کاربران که مخاطبان اصلی شما در پروسه ساخت اپ موبایل هستند، توجه کنید. اگر برایتان سوال پیش آمده که چرا یادگیری توسعه و طراحی اپلیکیشن موبایل به موضوع جذاب و پرطرفداری تبدیل شده با خواندن این مقاله به علت آن پی خواهید برد.

طراحی اپلیکیشن موزیک

دوشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۸، ۰۳:۱۷ ب.ظ

طراحی اپلیکیشن موزیک

طراحی اپلیکیشن موزیک


ترافیک شهری و هزینه بالای بسیاری از فعالیت های فرهنگی مانند کنسرت و تئاتر ما را به سمتی سوق داده که ترجیح می دهیم بیشتر اوقات فراغت خود را با گوشی همراه و اپلیکیشن های سرگرمی بگذرانیم. از طرف دیگر موسیقی به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی روزانه تبدیل شده و به همین دلیل اپلیکیشن موزیک بین تمامی اقشار جامعه از محبوبیت بالایی برخوردار شده است. به نظر می رسد در عصر تکنولوژی، طراحی اپلیکیشن موزیک که انواع موسیقی را با کیفیت عالی ارائه دهد راه حل مناسبی برای گذارندن وقت فراغت در هر مکان و با کمترین هزینه باشد.

طراحی اپلیکیشن iOS از کجا شروع شد؟

يكشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۳ ب.ظ

طراحی اپلیکیشن iOS از کجا شروع شد؟

طراحی اپلیکیشن iOS از کجا شروع شد؟


شرکت اپل، یکی از تاثیرگذارترین شرکتهای ساخت اپلیکیشن iOS و تکنولوژی هوشمند در دنیا می باشد. کمتر کسی در دنیا وجود دارد که متوجه تاثیر محصولات شرکت اپل بر زندگی انسان قرن 21 نشده باشد. نوآوری های این شرکت تنها به طراحی و کارآیی محصولات محدود نشده بلکه اپل با ساخت سیستم عامل اختصاصی iOS، خاص بودن خود را به جهانیان ثابت نموده است.

نقش برنامه نویسی اندروید در طراحی اپ موبایل

پنجشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۳ ب.ظ

نقش برنامه نویسی اندروید در طراحی اپ موبایل

نقش برنامه نویسی اندروید در طراحی اپ موبایل


در سال های اخیر اندروید (Android) به یکی از موفق و معتبر ترین سیستم عامل های دنیا تبدیل شده است و در زمینه طراحی اپلیکیشن موبایل حرف اول را می زند. شرکت بزرگی مانند Google با توسعه و بروزرسانی مدوام سیستم عامل اندروید، به رقابت با iOS و ویندوز فون در بازار جهانی می پردازد. ما نیز در شرکت الو اپلیکیشن (Alo Application)، پروژه های خود را بر اساس برنامه نویسی اندروید و iOS طراحی نموده و توسعه می دهیم به همین دلیل لازم دانستیم به مقوله طراحی اپ اندروید در این مقاله و طراحی اپلیکیشن iOS در مقاله بعدی، بپردازیم.

تاثیر فناوری اینترنت اشیا بر ساخت اپ موبایل

دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۰۴:۵۴ ب.ظ

تاثیر فناوری اینترنت اشیا بر ساخت اپ موبایل

تاثیر فناوری اینترنت اشیا بر ساخت اپ موبایل

در آینده ای نزدیک اینترنت مانند چسبی مجازی، تمامی اشیای دیجیتال و افراد را در یک شبکه به هم متصل می کند؛ شبکه ای از ارتباطات بین اشیای هوشمند، افراد با اشیا یا افراد با افراد برای تبادل سریع اطلاعات. ساخت اپ موبایل این امکان را به وجود می آورد که با داشتن یک گوشی و دانلود اپلیکیشن هوشمند به وسایل اطراف خود در مقیاس های کوچک (دستگاه قهوه ساز) و بزرگ (مته استخراج نفت) با وای فای و بلوتوث وصل شده و آنها را کنترل و مدیریت نمایید.
ما در این مقاله سعی می کنیم مزایا و موانع گسترده شدن فناوری اینترنت اشیا (IoT) در تجارت الکترونیک را توضیح دهیم. زیرا ما در الو اپلیکیشن به شدت به این امر ایمان داریم که افزایش آگاهی درباره تکنولوژی ساخت اپلیکیشن و پیشرفت های آن در جامعه ایرانی تلاش و پشتکار بسیاری را می طلبد.

نکات مهم درباره طراحی اپلیکیشن موبایل و تکنولوژی های آن

نکات مهم درباره طراحی اپلیکیشن موبایل و تکنولوژی های آن


باید گفت که طراحی اپلیکیشن موبایل راهی برای ایجاد ارتباط میان تکنولوژی پیشرفته و زندگی عادی مردم است. کاهش جابجایی های شهری و مصرف بنزین، از مزایای گسترش علم IT و استفاده از اپلیکیشن هوشمند موبایل در زندگی روزمره می باشد. اپلیکیشن موبایل ارتباط ما با دنیای دیجیتال را به قدری آسان نموده که انجام بسیاری از کارها در دنیای واقعی، تنها با یک کلیک امکان پذیر شده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم با توضیح برخی مفاهیم موثر در توسعه اپلیکیشن موبایل و بررسی تاثیر آنها در پیشرفت صنایع و کسب و کارهای نوپا، گامی در ارتقا سطح دانش مخاطبان خود برداریم.

شرکت های برتر ساخت اپلیکیشن

پنجشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۰ ق.ظ

شرکت های برتر ساخت اپلیکیشن

شرکت های برتر ساخت اپلیکیشن


در مقالات قبلی به توضیح مزایای طراحی اپلیکیشن در محیط Native و مقایسه آن با اپلیکیشن های آنلاین و بدون کدنویسی پرداختیم. در این مقالات مشخص شد که برای ساخت حرفه ای و توسعه اپلیکیشن در محیطی پایدار و تضمین موفقیت آن در طولانی مدت، به شرکت های برتر ساخت اپلیکیشن نیاز خواهیم داشت. شرکت هایی که با داشتن اصول و پلتفرم های مناسب، بازار هدف را به درستی جستجو کرده و با مهارت و علم کافی به توسعه اهداف کسب و کارها بپردازند.